فراری از خودروی جدید خود به نام Ferrari 296 GTB رونمایی کرد سوپرکاری که برای رقابت مستقیم با McLaren Artura عرضه شده است.
این خودرو همچنین اولین خودرو شش سیلندر از فراری پس از Dino 246 GT است که در سال 1974 میلادی عرضه شد و این خودرو با تکنولوژی های روز آمیخته شده است تا عملکردی خیره کننده را به نمایش بگذارد و همچنین تا جایی که ممکن است تاثیر سوء کمی روی محیط زیست بگذارد.
فراری هنوز قیمتی دقیق برای این سوپر کار خود اعلام نکرده است اما در برخی نقاط اروپا قیمتی 230000 یورویی برای آن اعلام شده است. نسخه هایی که در آن ها فرمان در سمت چپ قرار دارد قرار است در بهار 2022 به دست خریداران برسد.
مشخصات فنی
سیستم قدرت این خودرو یک سیستم پلاگین هیبریدی است که بر اساس یک موتور تویین توربو شارژ (Twin-turbocharged) 2.9 لیتری و و از نوع V6 است که قدرتی 819 اسب بخاری و گشتاوری 750 نیوتن متری تولید می کند. به گفته ی فراری این قدرت صفر تا صدی 2.9 ثانیه ای را برای این خودرو تولید می کند و همچنین این توانایی را به آن می دهد که حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.
همچنین فراری اذعان کرده است که موتور V6 این خودرو بالاترین مشخصات را به نسبت سایر تولیدات قابل فروش این کمپانی دارد به طوری که بدون کمک از قسمت الکتریکی این موتور قدرتی 654 اسب بخاری تولید می کند که نشان دهنده ی 218 اسب بخار به ازای هر لیتر می باشد.
برای مقایسه می توان بیان کرد که رکورد دار قبلی در این زمینه Mercedes-AMG A45 S بوده است که به ازای هر لیتر 208 اسب بخار را تولید می کرده است.
نکته ی دیگری که وحود دارد این است که این خودرو بر خلاف سایر خودروهای هیبرید قدرتمند( همانند Porsche 918 Spyder ) تک دیفرانسیله می باشد و خودرویی با دیفرانسیل عقب است. همچنین این خودرو فقط دارای یک موتور الکتریکی است که در میان موتور اصلی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آن قرار گرفته است.
برای هر چه سریع تر و بهتر شدن این خودرو فراری یک باتری 7.45 کیلوواتی نیز برای این خودرو قرار داده است که به وسیله آن می توان تا 25 کیلومتر را طی کرد.
شاسی و پلتفرم
فراری برای کنترل و استفاده ی هر چه بهتر از قدرت این سوپر خودرو آن را با تکنولوژی های جذاب آمیخته است برای مثال استفاده از ترمز های Fly – By -wire و یا کمک فنرهای مغناطیسی (Magnetically Controlled adaptive dampers) .
فراری همچنین فاصله ی افقی میان دو چرخ (فاصله ی محوری) را 50 میلیمتر کاهش داده است که به گفته ی این کمپانی سبب افزایش عملکرد آن شده است.
فراری با کاهش وزن موتور 296 GTB به اندازه ی 30 کیلوگرم باعث عملکرد بسیار بهتر این خودرو در زمینه ی هندلینگ شده است. وزن کل این خودرو 1470 کیلوگرم است. با وجود این که وزن کلی این خودرو 75 کیلوگرم بیشتر از McLaren Artura می باشد اما موتور قدرتمند فراری باعث شده تا عملکرد بهتری را از آن شاهد باشیم و این تفاوت وزن کم اثر شود.
فراری در شاسی این خودرو سنسوری شش جهته قرار داده است که با هماهنگی با نرم افزار این خودرو به آن کمک می کند که عملکرد بسیار بهتری در زمینه ی کنترل پایداری داشته باشد.
طراحی داخلی
طراحی کابین 296 GTB نسخه ای تکامل یافته از کابین SF90 Stradale می باشد هر دوی این خودرو ها ازتکنولوژی های مشابهی استفاده می کنند اما فراری بیان کرده است که هدف این بوده است که طراحی داخلی GTB مدرن تر و در عین حال ساده تر باشد.
کنسول وسط در GTB کاملا شبیه SF90 می باشد و فقط در داشبورد دریچه ها و خطوط اضافه ای دیده می شود. همچنین بر روی داشبورد در جلوی صندلی مسافر شاهد نمایشگری هستیم که چیز هایی مانند سرعت و دنده ی حال حاضر را نمایش می دهد.
نظر شما در مورد این خودروی جذاب چیست؟ به نظر شما در کشور ما نیز روزی شاهد این خودروها خواهیم بود؟
مشتاق دیدن نظر شمائیم